سامانه ستاد
سامانه ستاد یا تدارکات الکترونیکی دولت، سامانه ای هست برای مشاهده و شرکت در مناقصات، مزایدات دولتی .
با ثبت نام در این سامانه می توانید مناقصات دولتی را مشاهده و بسته به فعالیت خود در آن مناقصه شرکت کنید
با توجه به تعداد زیاد شرکت های پیمانکاری، شرکت در مناقصات برای پیمانکاران بسیار حایز اهیئت است . همچنین پاکت های پیشنهادی برآورد هزینه و … هم به با امضاء الکترونیک ارسال می شود.
برای ثبت نام در سامانه باید اطلاعات کامل شرکت (حتی شماره شبا) و صاحبان امضاء را داشته باشید.
همچنین شناسه شهاب حساب بانکی نیز مورد نیاز هست که در صورت عدم اطلاعات می توانید از بانک مربوطه اخذ نمایید.
گواهی امضاء مورد نیاز سامانه به صورت الکترونیکی است و گواهی امضاء کاغذی مورد قبول نمی باشد. گواهی امضاء الکترونیک را تنها بخشی از دفاتر اسناد رسمی و برخی از دفاتر پیشخوان دولت انجام می دهند. پس قبل از مراجعه به دفترخانه ها از قابلیت صدور امضاء الکترونیک مطلع گردید.
توکن امضاء دیجیتال چیست؟
توکن امنیتی یک دستگاه فیزیکی ( شبیه فلش مموری) است و هویت و امضاء شخص را مورد تصدیق قرار می دهد. به زبان عامه اطلاعات تصدیق شده شما درون توکل وجود دارد و هرجایی که نیاز به تصدیق اطلاعات به صورت الکترونیکی باشد از طریق توکن انجام می گیرد. در میان انواع توکن ها، توکن epass3003 بدلیل اینکه نیاز به نصب ندارد و مورد تایید سامانه ستاد است پیشنهاد می گردد.
به خاطر داشته باشید توکن به تنهایی کاربردی ندارد و گواهی امضاء الکترونیکی که درون آن قرار می گیرد به آن اعتبار می بخشد .
لازم به ذکر است شرکت ها باید هم گواهی امضاء الکترونیک برای صاحبین امضاء اخذ نمایند و هم گواهی مهر سازمانی. اعتبار این گواهی ها یک ساله و دو ساله است و بسته به نیاز خود می توانید گواهی امضاء با اعتبار مورد نیاز خود را اخذ نمایید.
تمدید گواهی امضاء :
همانطور که ذکر شد مدت اعتبار گواهی امضاء الکترونیک یک ساله الی دو ساله است. برای تمدید گواهی امضاء اگر یک ماه به زمان منقضی شدن اعتبار گواهی امضاء اقدام نمایید می توانید به صورت غیر حضوری ( بدون نیاز به مراکز صدور گواهی امضاء ) گواهی خود را تمدید نمایید . در غیر این صورت (عدم تمدید در زمان اعتبار گواهی) تمدید گواهی امضاء مستلزم مراجعه حضوری به مراکز مذکور می باشد.
با توجه به اینکه ثبت اطمینان کمترین هزینه را نسبت به موسسات ثبتی دیگر از شما اخذ می نماید ، لذا برای انجام امور خود با کارشناسان ما تماس بگیرید و به خاطر عدم پرداخت هزینه های جزئی خود را دچار مشکلات عدیده ای از قبیل تکمیل نبودن مراحل ثبت، رد صورتجلسه و بدهی مالیاتی و ابطال مجوزهای اخذ شده و … ننمایید.