گواهی امضاء الکترونیک ثبت شرکت ها
در این مقاله قصد داریم نحوه امضاء الکترونیک آگهی های صادره از اداره ثبت (گواهی امضاء الکترونیک ثبت شرکت ها) را به صورت تصویری توضیح دهیم
از تاریخ 24/ 03/ 1402 پس از اینکه صورتجلسات یا اوراق تاسیس شرکت مورد تایید و صدور آگهی توسط اداره ثبت شرکت ها قرار گرفت، پرداخت هزینه و تایید آگهی به صورت الکترونیک انجام می شود و پیام ذیل قابل مشاهده است.
((با عنایت به راه اندازی امکان پرداخت الکترونیک حق الثبت و اخذ امضاء بصورت الکترونیکی از تاریخ 1402/03/24 در سامانه جامع ثبت شرکت ها به منظور تایید گواهی تغییر در دفتر الکترونیکی شرکت ها توسط شخص دارنده حق امضاء بصورت غیر حضوری اقدام نمائید.
از تاریخ 24/ 03/ 1402 پس از اینکه صورتجلسات یا اوراق تاسیس شرکت مورد تایید و صدور آگهی توسط اداره ثبت شرکت ها قرار گرفت، پرداخت هزینه و تایید آگهی به صورت الکترونیک انجام می شود و پیام ذیل قابل مشاهده است.
((با عنایت به راه اندازی امکان پرداخت الکترونیک حق الثبت و اخذ امضاء بصورت الکترونیکی از تاریخ 1402/03/24 در سامانه جامع ثبت شرکت ها به منظور تایید گواهی تغییر در دفتر الکترونیکی شرکت ها توسط شخص دارنده حق امضاء بصورت غیر حضوری اقدام نمائید.
بدین منظور لازم است ابتدا جهت خرید گواهی امضای الکترونیک از طریق یکی از روش های ذیل اقدام و همچنین جهت دریافت هرگونه خدمات پشتیبانی و راهنمایی در خصوص خرید و صدور گواهی از طریق سایت های نامبرده در ذیل و دفاتر مربوطه اقدام نمائید.
خرید گواهی امضا و توکن سخت افزاری از طریق مراجعه حضوری به یکی از دفاتر ثبت نام مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام به آدرس اینترنتی https://www.gica.ir/portal/index?77
خرید گواهی امضا همراه، از طریق اپلیکیشن کانون سردفتران ودفتریاران به آدرس اینترنتی https://notary-news.ir/?p=9339
توجه : متقاضیانی که از طریق اپلیکشنهای ذیل نسبت به خرید گواهی اقدام نموده اند، امکان امضای الکترونیک آگهی ثبتی را دارند
اپلیکیشن موبایل کیوان شرکت پندار کوشک
آینده ساین بانک آینده
امضای پارسیان بانک پارسیان
امضای تجارت بانک تجارت
پس از خرید امضا می بایست جهت تکمیل فرایند ثبت تاسیس و درج امضا ذیل گواهی تاسیس به سامانه ثبت شرکتها و سپس سامانه” ثبت من ” مراجعه نموده براساس راهنمای ذیل اقدام نماید
https://ssaa.ir/uploads/payandsign.pdf ))
https://ssaa.ir/uploads/payandsign.pdf ))
در اینجا گواهی امضا از طریق کانون سردفتران و دفتریاران توضیح داده می شود:
برای امضاء الکترونیک آگهی ها به صورت ذیل عمل نمایید.
1- با گوشی همراه خود بر روی لینک اخذ امضاء الکترونیک همراه کانون سردفتران و دفتریاران کلیک نمایید.
2- نرم افزار امضاء الکترونیک همراه (کلید ثبت) را طبق تصویر دانلود نمایید.

3- دسترسی های لازم را طبق تصویر به نرم افزار کلید ثبت بدهید.
4- کد ملی و شماره همراهی که حتماً به نام خود شخص باشد را وارد نمایید.
5- یک رمز کابری و یک رمز مدیریتی وارد نمایید. رمز مدیرتی در صورت فراموشی رمز کاربری برای بازیابی رمز کاربرد دارد و می بایست با رمز کاربری متفاوت باشد.
6- در این مرحله اطلاعات شناسنامه ای خود را کامل نمایید.
7- در این مرحله اطلاعات وارد شده را تایید نمایید.
8- در این مرحله پرداختی گواهی امضاء الکترونیک را انجام دهید. لازم به ذکر است پرداخت تنها یک بار صورت می پذیرد و برای آگهی های بعدی نیازی به انجام این مراحل و پرداخت وجود ندارد.
9- در این مرحله باید گوشی را مقابل صورت خود قرار داده و عبارت نمایش داده شده را بخوانید.
10- در این مرحله گزینه صدور گواهی را انتخاب و رمز کاربری خود را وارد نمایید.(رمز کاربری همان رمزی است که در گام 5 انتخاب نموده اید)
11- در این مرحله گواهی امضاء الکترونیک شما با موفقیت تایید گردیده است.
12- وارد سایت ثبت من شوید.روی آیکن پیام های جدید(زنگوله) یا روی آیکن ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری کلیک نمایید و گزینه ی اسناد قابل امضاء را انتخاب نمایید.
13- در این گام اسناد قابل امضاء با عنوان در انتظار امضاء قابل مشاهده می باشند.
14- در این مرحله امضاء الکترونیک آگهی انجام می پذیرد.
15- در این مرحله رمز عبوری که در گام 5 انتخاب نموده اید را وارد نمایید.
16- در این مرحله آگهی شما به صورت الکترونیک امضاء شد و می توانید پیش نویس آگهی و اصل آگهی را دریافت نمایید.
با توجه به اینکه ثبت اطمینان کمترین هزینه را نسبت به موسسات ثبتی دیگر از شما اخذ می نماید ، لذا برای انجام امور خود با کارشناسان ما تماس بگیرید و به خاطر عدم پرداخت هزینه های جزئی خود را دچار مشکلات عدیده ای از قبیل تکمیل نبودن مراحل ثبت، رد صورتجلسه و بدهی مالیاتی و ابطال مجوزهای اخذ شده و … ننمایید.
برای امضاء الکترونیک آگهی ها به صورت ذیل عمل نمایید.
1- با گوشی همراه خود بر روی لینک اخذ امضاء الکترونیک همراه کانون سردفتران و دفتریاران کلیک نمایید.
2- نرم افزار امضاء الکترونیک همراه (کلید ثبت) را طبق تصویر دانلود نمایید.

3- دسترسی های لازم را طبق تصویر به نرم افزار کلید ثبت بدهید.













