کد کارگاهی تامین اجتماعی چیست؟
کد کارگاهی یا کد بیمه، کدی 10 رقمی است که 3 رقم اول نشانگر شعبه بیمه، 3 رقم بعدی نوع فعالیت و 4 رقم آخر نشان دهنده شماره پرونده می باشد.
هر کارفرمایی برای بیمه کردن خود و پرسنل نیاز به دریافت این کد دارد.
لازم به ذکر است برای اخذ کد کارگاهی الزامی به ثبت شرکت/ موسسه نمی باشد و اشخاص حقیقی نیز می توانند برای محل فعالیت خود کد کارگاهی دریافت نمایند.
چه زمانی باید کد کارگاهی دریافت گردد؟
هر شرکت به عنوان کارفرما می بایست ظرف مدت 15 روز پس از تاسیس شرکت به نزدیک ترین شعبه تامین اجتماعی مربوط به محل تاسیس شرکت مراجعه نمایند و نسبت به دریافت کد کارگاهی و بیمه کردن پرسنل خود اقدام نماید.
مدارک مورد نیاز کد کارگاهی چیست؟
1- اصل و تصویر روزنامه رسمی شخصیت حقوقی
2- اصل و تصویر اوراق ثبتی شرکت ( اساسنامه/اظهارنامه)
3-اصل و تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محضری و یا اجاره نامه هولوگرام دار
4- تصویر قبض تلفن یا گواهی پستی
مدارک مورد نیاز برای اخذ کد کارگاهی حقیقی:
1- اصل و تصویر پروانه کسب، جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری
2- اصل و تصویر سند مالکیت یا اجاره نامه محضری و یا اجاره نامه هولوگرام دار
چه زمانی کد کارگاهی اختصاص می یابد؟
کارفرما باید با در دست داشتن مدارک فوق به واحد بازرسی شعبه تامین اجتماعی محل مراجعه نماید.پس از ارائه مدارک به واحد بازرسی زمانی برای بازرسی محل و نوشتن اسامی پرسنل اختصاص داده می شود.
پس از بازرسی محل و با مراجعه مجدد به شعبه مربوطه باید شناسنامه و کارت ملی و 3 قطعه عکس 4*3 کارفرما و پرسنل تحویل شعبه گردد و کد کارکاهی دریافت شود.
زمان پروسه اخذ کد کارگاهی تقریباً 30 روز کاری می باشد.
پس از دریافت کد کارگاهی چگونه باید لیست بیمه رد کرد؟
نحوه محاسبه حق بیمه کارگر و کارفرما سال 1402 ( ماه 30 روزه)
- جمع حقوق و مزایای مشمول حق بیمه ماهانه در ماه های 30 روزه: 840/ 082/ 52 ریال
- حق بیمه سهم کارگر به میزان 7% : 799/ 115/ 5 ریال
- حق بیمه سهم کارفرما به میزان 23% : 053/ 809/ 16ریال
- جمع کل حق بیمه : 852/ 924/ 21ریال
در چه شرایطی بیمه شدگان بیکار، استحقاق دریافت بیمه بیکاری را دارند؟
1- حتما به صورت غیر ارادی بیکار شده باشد
2- بازنشسته یا مستمری بگیر نباشد
3- بیمهشده حداقل ۶ ماه سابقه پرداخت حقبیمه داشته باشد قبل از بیکار شدن
4- بیمهشده حداقل یک سال سابقه بیمه در آخرین کارگاه داشته باشد
با توجه به اینکه ثبت اطمینان کمترین هزینه را نسبت به موسسات ثبتی دیگر از شما اخذ می نماید، لذا برای انجام امور خود با کارشناسان ما تماس بگیرید و به خاطر عدم پرداخت هزینه های جزئی خود را دچار مشکلات عدیده ای از قبیل طولانی شدن فرایند کار، انجام امور توسط افراد غیر متخصص، پرداخت هزینه بیشتر از عرف و .... ننمایید.
لینک های مرتبط: