پشتیبانی از ساعت 9 الی 18 تماس با ما

گرید یا رتبه بندی شرکت ها چیست؟

سازمان برنامه و بودجه کشور، شرکت ها را بر مبنای تخصص در 5 گروه تقسیم بندی نموده است یا به عبارتی رتبه بندی شرکت ها در 5 شاخه انجام می گیرد:

رتبه بندی شرکت ها

1- مشاوران

2- پیمانکاران

3- انفورماتیک

4- طرح و ساخت صنعتی

5- طرح و ساخت غیر صنعتی

6- مدیریت طرح

 

هر کدام از این گروه ها با توجه به سوابق اجرایی و امکانات و افراد امتیاز آوری که دارند پایه های مختلفی کسب می نماید که پایه یک در تمام گروه ها به صورت مشترک بالاترین پایه ای است که یک شرکت می تواند اخذ نماید.
هر چقدر پایه ی یک شرکت در یک رشته بالاتر باشد می تواند در مناقصات بزرگ تر با مبالغ قرارداد بالاتری شرکت نماید.
وقتی صحبت از مناقصات دولتی به میان می آید اهمیت اخذ گواهینامه صلاحیت مشخص می شود. زیرا بدون داشتن گواهینامه ای صلاحیتی که سازمان برنامه و بودجه صادر می کند اشخاص حقیقی و حقوقی نمی توانند در مناقصات دولتی شرکت نمایند.

برای جلوگیری از فساد سازمانی و زد و بند احتمالی قانونی تحت عنوان قانون منع مداخله کارمندان دولت در مناقصات دولتی به اجرا در آمده است.
بر مبنای این قانون کارمندان دولت نمی توانند عضو هیئت مدیره شرکت هایی باشند که برای اخذ گواهینامه صلاحیت اقدام می نمایند.

استعلام شرکت های رتبه دار:
گاها پیش آمده که بخواهید با شرکتی قرارداد منعقد کنید اما از اعتبار گواهینامه صلاحیت شرکت اطلاعی ندارید.یا شاید از ظرفیت آزاد شرکت مطلع نیستید.

ما در اینجا به شما روش استعلام رتبه شرکت ها را به شما آموزش می دهیم:

1- روی لینک https://sajar.mporg.ir کلیک نمایید.

2- اسم شرکت را در فیلد مربوطه وارد نمایید و روی گزینه جستجو کلیک نمایید

3- در این قسمت نام شرکت ، وضعیت گواهینامه، تاریخ صدور و اعتبار نشان داده شده است بر روی اسم شرکت کلیک نمایید.

4- در این قسمت تعداد پایه ها و ظرفیت آزاد شرکت نشان داده شده است

با توجه به اینکه ثبت اطمینان کمترین هزینه را نسبت به موسسات ثبتی دیگر از شما اخذ می نماید، لذا برای انجام امور خود با کارشناسان ما تماس بگیرید و به خاطر عدم پرداخت هزینه های جزئی خود را دچار مشکلات عدیده ای از قبیل طولانی شدن فرایند کار، انجام امور توسط افراد غیر متخصص، پرداخت هزینه بیشتر از عرف و .... ننمایید.

 

لینک های مرتبط:

 

سازمان نظام فنی و اجرایی

 

سامانه ساجار

error:
سلام؛ وقت بخیر
چطور می تونم کمکتون کنم؟