021-44487311
09120067971
پشتیبانی 24 ساعته تماس با ما

ثبت شرکت

کلیه اشخاصی که می خواهند برای خود شرکت تاسیس کنند سوالی برایشان مطرح می شود که چه نوع شرکتی ثبت کنند و تفاوت و امتیاز شرکت های مختلف چیست؟

 

بطور کلی در قانون تجارت شرکت های تجاری به هفت نوع تقسیم می گردند:

1- شرکت سهامی (خاص/عام)

2- شرکت با مسئولیت محدود

3- شرکت تضامنی

4- شرکت مختلط غیرسهامی

5- شرکت مختلط سهامی

6- شرکت نسبی

7- شرکت تعاونی

به غیر از شرکت های تجاری موسسات غیر تجاری نیز قابل ثبت هستند.

ثبت شرکت

چرا باید شرکت ثبت کنیم؟

  1. با ثبت شرکت به جای اینکه هر فرد شخصیت جداگانه ای داشته باشد،تمام افراد به عنوان یک شخص حقوقی شناخته می شوند. برای مثال به جای اینکه بگویید من و آقای فلانی و خانم فلانی و ... طراحی دکوراسیون شما را بر عهده می گیریم، می گویید مثلاً شرکت طراحان زیبای شهر طراحی دکوراسیون شما را بر عهده می گیرند.با این کار هم اعتبار بیشتری دارید هم اعتمادی بیشتری را برای انجام کار جذب می کنید.
  2. بعضی از امور بدون ثبت شرکت امکان پذیر نمی باشند.مثلا در مناقصات دولتی فقط شرکت های باسابقه می توانند شرکت نمایند و انجام پروژه را بر عهده بگیرند.
  3. با ثبت شرکت می توانید از تسهیلات بانکی و وام های کم بهره برخوردار شوید.
  4. با ثبت شرکت تقسیم سود و زیان طبق اساسنامه و تقاضانامه راحت تر انجام می گیرد و بدلیل اینکه در مرجع معتبری ( اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت گردیده) در آینده حل و فصل اختلافات بین شرکاء طبق قانون راحت تر صورت می گیرد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت:

مدت زمان ثبت شرکت :

پس از تکمیل مدارک شناسایی (شناسنامه و کارت ملی اعضاء ) و تکمیل اطلاعات خواسته شده در فرم مربوط به هر نوع شرکت زمان ثبت شدن یک شرکت در دو مرحله انجام می گیرد
مرحله اول : تایید نام
پس از آنکه شما 5 اسم پیشنهاد می نمایید ظرف 1 الی 2 روز کاری  یکی از این اسامی که از نظر قوانین و مقررات مانعی نداشته و تشابهی با اسامی شرکت های ثبت شده دیگر نداشته باشند تایید می گردد. در صورتی که نام های پیشنهادی رد گردد این مدت زمان برای برسی نام های دیگر تکرار می گردد.

مرحله دوم : پیش نویس آگهی 
پس از تکمیل مدارک و امضاء اوراق ثبتی ( اساسنامه ، اظهارنامه ، صورتجلسه موسسین و ... )  توسط اعضاء تقریباً 4 روز کاری تا دریافت پیش نویس آگهی در سامانه زمان لازم است .
نکنه: فراموش نکنید که پس از دریافت آگهی از اداره ثبت شرکت ها هزینه روزنامه رسمی و کثیر الانتشار و حق تمبر سرمایه را پرداخت نمایید.

سوالات متداول در خصوص ثبت شرکت :

آیا برای ثبت شرکت نیاز به کارت پایان خدمت می باشد؟

خیر

آیا برای ثبت شرکت نیاز به مدرک تحصیلی خاصی می باشد؟

خیر، قانونی برای داشتن مدرک تحصیلی برای ثبت شرکت در نظر گرفته نشده است.

آیا برای ثبت شرکت نیاز به اخذ گواهی عدم سوء پیشینه می باشد؟

خیر، تا سال 98 می بایست گواهی عدم سوء پیشینه به اداره ثبت شرکت ها ارسال می شد اما از سال 98 به وسیله ارتباط اداره ثبت شرکت ها با اداره سجل کیفری دیگر نیازی به اخذ سوء پیشینه نمی باشد.

آیا افراد زیر 18 سال می توانند شرکت ثبت کنند؟

خیر، افراد زیر 18 سال فقط می توانند به عنوان سهامدار شرکت باشند اما نمی توانند سمتی در هیئت مدیره داشته باشند.

آیا کارمندان دولت می توانند شرکت ثبت کنند؟

کارمندان دولت فقط می توانند سهامدار شرکت های خصوصی باشند و نمی توانند سمتی در هیئت مدیره شرکت های خصوصی داشته باشند.

آیا برای ثبت شرکت اجاره نامه لازم می باشد؟

خیر، اعلام کردن آدرس کفایت می نماید

آیا زمانی که آدرس اعلام می شود از طرف اداره ثبت برای بازدید محل می آیند؟

خیر، لیکن توجه داشته باشید اگر از آدرس ملک مسکونی ( که در آن سکونت دارید) استفاده نمایید برای اخذ کد اقتصادی دچار مشکل می شوید و باید آدرس خود را به یک محل اداری یا تجاری تغییر دهید.

آیا شرکت را به وسیله یک نفر می شود تاسیس کرد؟

خیر، شرکت یعنی شراکت دو شریک.پس به تنهایی نمی توانید شرکت ثبت نمایید.

آیا اشخاص خارجی می توانند در ایران شرکت ثبت کنند؟

بله، اشخاص خارجی باید ابتدا نسبت به اخذ کد فراگیر اقدام نمایند و سپس مراحل ثبت شرکت در ایران را انجام دهند

آیا یک شرکت می تواند شریک در یک شرکت دیگر باشد؟

بله، برای این کار باید یک نفر را به عنوان نماینده خود به آن شرکت معرفی نمایید.

آیا اگر سرمایه شرکت بالاتر از حداقل سرمایه (مثلا 10 میلیارد ریال) باشد در هزینه های ثبتی تاثیری دارد ؟

خیر تاثیر چندانی ندارد فقط به میزان جزئی حق الثبت افزایش می یابد .
توجه فرمائید که موسسات ثبتی با اعلام هزینه حق التمبر بالا هزینه گزافی بابت ثبت شرکت از شما دریافت نکنند زیرا پرداخت هزینه حق التمبر را نیز بر عهده شما قرار می دهند. 

لطفا سوالات خود را برای ما ارسال کنید.

 

با توجه به اینکه ثبت اطمینان کمترین هزینه را نسبت به موسسات ثبتی دیگر از شما اخذ می نماید، لذا برای انجام امور خود با کارشناسان ما تماس بگیرید و به خاطر عدم پرداخت هزینه های جزئی خود را دچار مشکلات عدیده ای از قبیل تکمیل نبودن مراحل ثبت، عدم پرداخت حق التمبر و بدهی مالیاتی و ابطال مجوزهای اخذ شده  و ... ننمایید.

 

سلام؛ وقت بخیر
چطور می تونم کمکتون کنم؟