پشتیبانی از ساعت 9 الی 18 تماس با ما
2560 × 2560 انواع برند
انواع برندها

انواع برند :

محصولاتی – خدماتی – شخصی – سازمانی – رویدادی – جغرافیایی

لین آپشاو، یکی مشاوران برند آپشاو و همکاران است که شش نوع برند به همراه نقششان در بازار کسب‌وکار را بع عنوان انواع برند تعیین کرده است.

برند محصولاتی

به‌طور مثال، کالاهای بسته‌بندی‌شده. این برندها همان برندهایی هستند که اغلب افراد، آنگاه که به کلمة برند فکر می‌کنند، به یاد می‌آورند. این‌گونه از برندها از جمله برندهای اصلی هستند که هنوز هم جزو رایج‌ترین کالاهای برند هستند. برای این نوع برند، می‌توان از برندهایی همچون اتومبیل‌های مرسدس بنز، شکلات‌های مارس و نوشیدنی‌های پپسی‌کولا یاد کرد.

برند خدماتی

به‌عنوان مثال خدمات ناملموس. که نسبت به برند‌های محصولاتیِ همتای خود نادرتر هستند، این برندها عمدتا از طریق نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، شناخته می‌شوند و نه از طریق مواد مادی که برند به آنها نسبت داده شده است. شرکت هواپیمایی ویرجین، اساسا یک برند خدماتی است، یعنی با خرید سرویس می‌توانید مسافرتی هوایی از نقطه آ به نقطه ب داشته باشید. شرکت پست آمریکایی فدکس، ویزا و شرکت خدمات مالی و بانکداری سیتی‌بانک، همگی از نوع برند خدماتی هستند.

برند های فردی

به‌طور مثال، نام فردی خاص به‌عنوان یک برند در نظر گرفته می‌شود. این‌گونه برند، احتمالا از شخصیت‌های نامدار سالیان گذشتة هالیوود همچون کلارک گیبل، مریلین مونرو و حتی از زمان چارلی چاپلین آغاز گردید. امروزه برندهای فردی طیف وسیعی از شخصیت‌های متفاوت، از ستاره‌های ورزشی مانند CR7 ، مایکل جردن، زین‌الدین زیدان و مایکل جانسون گرفته تا گروه‌های موسیقی از قبیل گروه بیتلز، گروه گریتفول دِد و بریتنی اسپیرز و کارشناسان کسب‌وکار، همچون تونی رابینز و تام پیترز را دربرمی‌گیرد.

برند های سازمانی

به‌طور مثال، برندهای شرکت‌های بزرگ، سازمان‌های خیریه و احزاب سیاسی. کماکان برندها از یک محصول یا خدمت فراتر رفته و جزوی از یک سازمان قرار می‌گیرند. یعنی نام سازمان فی‌نفسه به‌عنوان یک برند محسوب شده و برند قسمتی جداناپذیر از فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک می‌شود. برای مثال، مایکروسافت، ویرجین و سونی، برندهایی هستند که مفهوم برند را به هسته شرکت‌های مربوطه رسوخ داده‌اند.

برند های رویدادی

به‌طور مثال، کنسرت‌ها، رقابت‌ها و مسابقات. این برندها، برندهای ورزشی یا هنری هستند که حیاتی به خود اختصاص داده و به‌عنوان برندهای مستقل توسعه یافته‌اند. سوپربُول، المپیک، تری‌تنورز و یو‌اس‌مسترز، همگی نمونه‌های خوبی از این دسته برندها هستند.

برند های جغرافیایی

به‌طور مثال کشورها، شهرها و مکان‌های تفریحی. رشد صنایع گردشگری و تفریحی و به‌طور کلی جهانگردی، موجب برندسازی برای مکان‌ها شده است. مثلا اسکی در منطقة پورتز دی سولیل (Portes de Soleil)، حمام آفتاب در سواحل ریویرا Riviera)) در فرانسه و هرجایی را که برای سفر و تفریح انتخاب کنید، برندها همواره همراه شما خواهند بود.

با این توضیحات برند شما جزو کدام دسته قرار میگیرد ؟

بیشتر بخوانید :

تعاریف و اصطلاحات برند

 
 
 
 

error:
سلام؛ وقت بخیر
چطور می تونم کمکتون کنم؟