آموزش پلمپ دفاتر
در این مقاله قصد داریم آموزش پلمپ دفاتر قانونی را به صورت تصویری برای شما قرار دهیم.در صورتی که به اطلاعات در خصوص پلمپ دفاتر نیاز دارید اینجا کلیک کنید.
گام اول (اطلاعات متقاضی پلمپ دفاتر): در ایتدا وارد سایت اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری شده و گزینه ی پذیرش اظهارنامه دفاتر قانونی را انتخاب نمایید.. سال مالی را اول فروردین انتخاب نمایید(سال مالی اکثر شرکت ها اول فروردین تا آخر اسفند ماه می باشد.اگر در اساسنامه شرکت شروع سال مالی متفاوت است سال مالی را طبق اساسنامه انتخاب کنید).شماره همراه ،شماره تلفن ثابت شرکت و شناسه ملی را وارد نمایید و به گام بعد بروید.
گام دوم (اطلاعات شخصیت حقوقی) : در این قسمت اطلاعات شرکت از سامانه شناسه ملی استعلام می شود. تیک تایید اطلاعات را زده و به گام بعد بروید.
گام سوم (اطلاعات تکمیل کننده اظهارنامه پلمپ) : در این قسمت اطلاعات یکی از اعضاء هیئت مدیره را وارد نمایید و به گام بعد بروید.توجه کنید که شماره همراه حتما باید به نام شخص باشد
گام چهارم (هیئت مدیره شرکت/موسسه) : در این قسمت هیئت مدیره شرکت اطلاعات هیئت مدیره شرکت را وارد کنید. توجه نمایید که شماره موبایل مانند گام قبل حتما باید به نام شخص باشد.
گام پنجم (هیئت مدیره شرکت/موسسه) : در این قسمت اطلاعات اعضاء هیئت مدیره را از روی آخرین روزنامه رسمی هیئت مدیره وارد کنید. مدت تصدی اعضاء هیئت مدیره در شرکت های مسئولیت محدود نامحدود و در شرکت های سهامی خاص دو ساله است.
گام ششم (دفتر مورد تقاضا) : در این قسمت یک دفتر کل و یک دفتر روزنامه انتخاب کنید. تعداد برگ دفتر با توجه به حجم عملکرد انتخاب نمایید. برای شرکت های کم کارکرد دفتر 50 برگ مناسب و کم هزینه تر است.
توجه : دفتر خاص برای آن دسته از شرکت هایی است که دفاتر با شکل و طرح مخصوص به خود را دارند. برای مثال طرح لوگوی خود را بر روی آن دفاتر قرار داده اند. لذا از انتخاب دفاتر خاص اجتناب کنیدگام هفتم (تایید صحت اطلاعات) : در این قسمت اطلاعاتی که در گام های قبل تکمیل کرده اید و هزینه دفاتر نمایش داده می شود. همچنین در همین گام و در فیلد مدارک مورد نیاز، مدارکی که باید ارسال نمایید نشان داده شده است.
پس از تایید نهایی یک نسخه از اظهارنامه و یک نسخه از رسید پذیرش پرینت بگیرید و همراه سایر مدارک (تصویر کارت ملی + روزنامه هیئت مدیره و تغییر آدرس در صورت وجود) به اداره پست مراجعه نمایید. در اداره پست پاکت مخصوص پلمپ دفاتر تهیه و مدارک را به اداره ثبت شرکت ها ارسال نمایید. شماره پیگیری را برای پیگیری های بعدی و پرداخت هزینه پلمپ دفاتر نزد خود نگاه دارید.معمولا بعد از دو روز کاری کارشناس مدارک را تایید و باید نسبت به پرداخت هزینه اقدام کنید.
تغییرات پلمپ دفاتر در سال 1402 ( امضاء الکترونیک دفاتر) :
از بهمن ماه سال 1402 عملیات پست از مراحل پلمپ دفاتر حذف گردیده است و به جای عملیات پست یکی از اعضاء هیئت مدیره باید امضاء الکترونیک انجام دهند. برای راهنمایی در خصوص امضاء الکترونیک روی اینجا کلیک نمایید.
چند روز پس از امضاء الکترونیک مجدداً به سامانه مراجعه نمایید . اگر کارشناس مراحل پلمپ دفاتر را تایید کرده باشد پرداختی پلمپ برای شما نشان داده می شود. پس از پرداخت مبلغ، دفاتر طی یک الی دو هفته به آدرس شرکت ارسال می گردد.